Rapport från årsmötet 2024

Datum: 13 mars 2024
Plats: Hemavan Fjällstation

Årsmötesförhandlingar
De sedvanliga årsmötesförhandlingarna genomfördes enligt dagordningen.

Diskussion om Mervärde Hemavan Tärnaby och samtal om föreningens syfte och roll
Under mötet diskuterades Mervärde Hemavan Tärnaby, där det framkom att medlemmarna önskar löpande information om insatser, budgetar och tidsplaner. Styrelsen kommer under året att utarbeta förslag på hur verkställandet av insatser kan utvecklas.

Vidare följde en diskussion om föreningens syfte och roll och det beslutades att styrelsen tillsammans med medlemmarna skall definiera dessa.

Val av styrelse
Agneta af Ekenstam återvaldes och fick förnyat förtroende för en mandatperiod på ett år. Övriga medlemmar som valdes in i styrelsen är Anna H Gustafsson, Mårten Dahlfors, Eva Lidestav, Miriam Barrefjord, Tomas Nordström och Björn Halling,

Styrelsen i Hemavan Tärnaby Näringsförening. På bilden saknas Björn Halling och Tomas Nordström.

Avslutning årsmötet
Årsmötet avslutades med en önskan om ett framgångsrikt år för medlemsföretagen och en uppmaning till samarbete och engagemang från alla medlemmar.

Info om vad som är på gång gällande ledutveckling
Efter årsmötet presenterade Katti Lundström nuläget för projektet om ledutveckling som drivs av Näringslivskontoret Storumans kommun. Se information om ledprojektet och vad som är målsättningen att få på plats under 2024. Vi fick också information om utfallet av förstudien som gjordes 2022. Läs förstudien här.