Bättre information längs skoterlederna

Ett gemensamt projekt för att förbättra informationen längs skoterlederna i Hemavan pågår just nu. Projektet, som drivs av ett engagerat gäng lokala företagare med Hemavans Fjällcenter i spetsen.

Målet med arbetet är att sätta upp tydliga skoterledsskyltar som anvisar riktningar och informerar om hur besökare kan betala för ledavgiften.

Arbetet är delvis finansierat genom sponsringspengar av Björkforsleden via Hemavan Tärnaby Näringsföreningen, vilket gör att lokala resurser återinvesteras i utvecklingen av området. Ambitionen är att allt ska vara färdigställt innan vintersäsongen drar igång.

Det här initiativet är ett tydligt exempel på hur samverkan mellan företagare och lokal finansiering kan förbättra servicen för turister och samtidigt bidra till att främja en hållbar turism i Hemavan.